Column B06L2000: Infrastructuur (2)

Foto:

In onze gemeente kennen we een aantal belangrijke infrastructurele projecten die nu en in de komende raadsperiode onze aandacht vragen.

Ten eerste de Dorpensingel – Oost. Wij gaan niet akkoord met de aanleg van deze weg, als de Vossenpels voor lokaal verkeer op slot gaat. Ook vinden wij dat de Dorpensingel – Oost, althans het Lingewaards gedeelte, betaald dient te worden door de provincie (subsidie). Verder zijn we voorstander van het openstellen van de busbaan naar de A325 richting Nijmegen (ontsluiting voor Klein Rome, de Klaverkamp, het Hoog en Bemmel Centrum).

Ten tweede de dijken. Naast een belangrijke ontsluitingsfunctie, zijn onze dijken ook ontzettend belangrijk voor recreatie en toerisme. Wij vinden dat een ieder van dit prachtige rivierenlandschap moet kunnen genieten. Dus ook de ouderen en minder validen onder ons. Wij zijn dan ook tegen afsluiten van de dijken en /of dijkvakken voor gemotoriseerd verkeer. Ook zien wij niks in het sluiten van bepaalde dijkopritten. Natuurlijk vinden wij dat de overlast en het gevaar, welke  te hard rijdende motoren en auto’s op de dijken met zich meebrengen moet worden aangepakt. In onze optiek door verscherpte controles en voortzetting van het door onze partij geïnitieerde beleid: het aanbrengen van verkeersremmende maatregelen.

Ook willen we met het oog op de toeristische ontwikkelingen in Doornenburg ; denk hierbij aan:  het  Fort, het Kasteel, watersport op de Linge, de Sterreschans, Klomperwaard en het  Pannderensch kanaal voortvarend uitvoering geven aan de  door onze partij ingebrachte motie “Sterrenschans Esplanade”, resulterend in een multifunctioneel parkeerterrein onder aan de Sterrenschans en een aantal parkeerplaatsen boven op de Sterrenschans.

Ten derde willen wij ons inzetten voor het autoluw maken van het Huissense centrum en ontsluiten van Huissen op de A325.

Een infrastructureel aspect van geheel andere order is de glasvezel. Waar mogelijk willen wij de aanleg van  glasvezelkabels in het buitengebied faciliteren. Hierbij denken we o.a aan het meeleggen van de benodigde lege buizen bij andere graafwerkzaamheden door de gemeente en het aanboren van financierings- en subsidiemogelijkheden  vanuit de provincie, Rijk en Europese Unie.

nb: in de column van week 06 kwamen de infrastructurele aspecten van de A15 al uitvoerig  aan de orde.

Frans schut Lijst 1 Basis06-Lokaal2000

Ook op de hoogte blijven van ons laatste nieuws via Facebook? Klik hier en druk op de “Vind ik leuk” knop.

Liever via Twitter? Volg ons dan via @lingewaardnews.

Klik HIER wanneer u zich wilt aanmelden voor de nieuwsbrief.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen