Vierdaagse heeft nieuwe hoofdsponsor welkom

07 nov 2013, 14:10 Nieuws
n4py5m4g5db4ekksnvxevxqkj 2013 11 0510 51 51

Met feestelijk vlagvertoon heeft Stichting DE 4DAAGSE op de Nijmeegse Waalkade sportschoenen en - kledingfabrikant Hi-Tec Sports binnengehaald als de nieuwe hoofdsponsor van het grootste meerdaagse wandelsportevenement ter wereld.

Namens Hi-Tec plaatste eigenaar en oprichter Frank van Wezel eerder deze week zijn handtekening onder het sponsorcontract voor de jaren 2014, 2015 en 2016. Na deze periode ligt een optie voor nog eens twee jaar hoofdsponsorschap voor Hi-Tec in het verschiet. Namens Stichting DE 4DAAGSE tekenden voorzitter Johan Willemstein en Ab Schreurs, de financiële man van de Vierdaagse.

Internationale promotie

De nieuwe hoofdsponsor presenteerde zich in Nijmegen op de Waalkade met een fraaie promotiebus, voor de gelegenheid bemand door eigenaar Frank van Wezel, salesmanager Marc van Lierop en marketingmanager Sanne van Wilderen.

Hi-Tec Sports gaat een belangrijke bijdrage leveren aan extra internationale promotie van het evenement, onder meer via haar eigen wereldwijde distributieorganisatie. Het deelnemersveld van de Vierdaagse vertegenwoordigt circa 75 nationaliteiten. In bijna al deze landen beschikt Hi-Tec over dealers of distributeurs.

In nauwe samenspraak met de Vierdaagse ontwikkelt het merk initiatieven om het evenement een meer eigentijdse ‘look & feel’ mee te geven, passend bij de gestage verjonging van het wandellegioen. Zo zullen de sociale media meer betrokken worden en zal het merk luid en duidelijk van zich doen spreken op het terrein rond de start en finish. Ook zal Hi-Tec nauw betrokken zijn bij de viering van de 100ste editie van de Vierdaagse in 2016.

Actief in wandelsport

Via het partnerschap met Stichting DE 4DAAGSE zal Hi-Tec zijn greep op het actieve wandellegioen in ons land nog aanmerkelijk versterken, zo is de verwachting. Het outdoor- en sportschoenenmerk is al een aantal jaren zeer actief binnen de vaderlandse wandelsport als sponsor van de KNBLO-NL, het Landelijke Wandelprogramma, de Rode Kruis Bloesemtocht en de Airborne Mars. Hi-Tec blijft ook de komende jaren sponsor van deze populaire wandelevenementen die onder de vlag van KNBLO-NL georganiseerd worden.

‘Infiltratie in Benelux’

Frank van Wezel, oprichter en eigenaar van Hi-Tec, zegt: “De sponsoring van de Vierdaagse is een natuurlijke voortzetting van de geplande infiltratie van de Benelux-markt. Eerst zijn we met ons wereldwijde hoofdkantoor van Engeland naar Nederland verhuisd en na meer dan 300 verkooppunten te hebben gecreëerd, inclusief de webshop, zijn we nu dus bezig het merk Hi-Tec verder bekend te maken bij het grote publiek. Iets wat we al in veel landen in de wereld hebben gedaan, maar wat ik nog altijd op mijn programma had staan voor mijn eigen geboorteland. De Vierdaagse is een zeer uniek evenement om dit te doen en ik ben heel trots op dit nieuwe wapenfeit!”

[Op de foto: ]

In de persoon van Frank van Wezel, Marc van Lierop en Sanne van Wilderen wordt de nieuwe Vierdaagse hoofdsponsor Hi-Tec in Nijmegen verwelkomd door de Vierdaagse-bestuursleden Johan Willemstein en Ab Schreurs en sponsormanager Bram Brinkman. Foto: Ger Loeffen.

Zie ook dossier Vierdaagse 2014 .

Ook op de hoogte blijven van ons laatste nieuws via Facebook? Klik hier en druk op de "Vind ik leuk" knop.

Liever via Twitter? Volg ons dan via @lingewaardnews .

Klik HIER wanneer u zich wilt aanmelden voor de nieuwsbrief.